Kanonický odkaz je prvek HTML (značka umístěná v sekci head stránky), která vyhledávačům označuje hlavní preferovanou verzi stránky v případě duplicitního nebo velmi podobného obsahu.
Protože na začátku má web čtyři adresy:
http://egazmple.com , https://egazmple.com , http://www.egazmple.com , https://www.egazmple.com a stránka vyhledávače může být uvedena pouze pod jedním jménem.
Pokud se stránka nachází na dvou a více adresách, vyhledávač ji bude považovat za duplicitní obsah, tzv. „duplicitní obsah“ a neumístí odkaz na stránku vysoko nebo vůbec.
Kanonický nejdůležitější
Takový odkaz sděluje vyhledávačům, že https://example.com je hlavní verzí stránky, i když se na ni uživatel dostane přes jinou URL, např. s dalšími parametry (jako ?id=123).
1. Prevence problémů s duplicitním obsahem – Když je stejný obsah k dispozici na různých adresách URL (např. s parametry nebo mobilními verzemi), kanonický odkaz pomůže určit, která verze je nejdůležitější a měla by být indexována.
2. Konsolidace autority stránky – Kanonický odkaz přenáší SEO signály (např. zpětné odkazy) do jedné verze stránky, což zvyšuje její viditelnost ve výsledcích vyhledávání. Zpětné odkazy by měly přesměrovávat na kanonickou stránku.
3. Vylepšení struktury SEO – Díky kanonickým odkazům vyhledávače lépe porozumí hierarchii vaší stránky, což může pozitivně ovlivnit hodnocení vašeho webu a jeho prezentaci ve výsledcích vyhledávání.